Facebook a blocat ad blocker-ele pe site-ul său desktop

09.08.2016
Facebook a anunţat marţi că şi-a modificat tehnologia astfel încât programele care blochează reclame, precum AdBlock sau AdBlock Plus, să nu mai funcţioneze pe site-ul său desktop. Aplicaţiile mobile ale companiei sunt puţin afectate de ad blocker-e, dar acestea reprezentau o problemă majoră pentru Facebook pe desktop. 
 
Facebook a transmis că nu face acest lucru pentru venituri, ci pentru că acesta este un lucru în care crede. „Reclamele supărătoare sunt o problemă a industriei, iar creşterea în popularitate a programelor care le blochează arată că oamenii nu doresc să le vadă. Dar ad blocker-ele sunt o soluţie foarte proastă la această problemă”, a declarat Andrew Bosworth, vicepreşedinte Facebook responsabil cu publicitatea. El se referă la faptul că aceste tehnologii privează furnizorii de conţinut de pe internet de principala sursă de venituri.
 
Aceasta este cea mai puternică măsură luată până acum de o companie împotriva celor care dezvoltă aplicaţii precum AdBlock. 

Facebook a anunţat şi că le va permite utilizatorilor să-şi personalizeze mai uşor preferinţele în materie de reclame şi că le va oferi posibilitatea să iasă din anumite liste de clienţi.

Însă numărul de reclame pe care un utilizator le va vedea pe Facebook nu va fi mai mic după setarea preferinţelor, ci doar acestea vor fi mai relevante pentru el.

În acest moment, aproximativ 97% din veniturile Facebook provin din publicitate. Mai mult de 200 milioane de oameni din întreaga lume au instalate pe computerele personale aplicaţii şi programe care blochează reclamele, potrivit PageFair

 

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult