Business 11 September 2019 | 14:12   ● Vizualizări: 364

McDonald's va înlocui casierii de la drive-through cu AI. A cumpărat o tehnologie care poate lua comenzi prin voce

Cătălin Niţu


McDonald’s nu este o companie cunoscută în mod special pentru tehnologie avansată, însă în ultimii câţiva ani a început să cumpere diverse startup-uri. Scopul pare să fie eficientizarea procesului de comandă, înlocuind în multe cazuri angajaţii cu dispozitive electronice, capabile să realizeze aceleaşi funcţii. După ce casierii au fost înlocuiţi aproape complet de ecrane tactile, a venit rândul celor care preiau comenzi pentru Drive-In. McDonald’s a compărat de curând o nouă companie numită Apprente, care dezvoltă software de recunoaştere vocală.

Conform McDonald’s, tehnologia Apprente a fost deja testată şi demonstrată ca fiind eficientă, aşa că a decis să cumpere această companie pentru a implementa un sistem mai „rapid şi mai precis pentru preluarea comenzilor în restaurantele în care există staţii drive-through”. Noua tehnologie de recunoaştere vocală poate să funcţioneze în mai multe limbi şi să recunoască rapid mai multe accente, rezultatul fiind probabil un mod mai eficient de a prelua comanda decât în cazul unui angajat, care poate nu cunoaşte mai multe limbi, sau are dificultate în înţelegerea cuvintelor de la persoane care vorbesc cu accent.

Noua tehnologie McDonald’s ar putea fi implementată nu doar în restaurantele cu drive-through, ci şi în cadrul aplicaţiei pentru mobil sau la chioşcurile automate de comandă în magazin, oferind opţiunea de control vocal în locul atingerii ecranului. Desigur, astfel de noi tehnologii ar putea duce în timp la reducerea numărului de locuri de muncă necesare în locaţiile McDonald’s. Deja sunt mai puţini casieri şi mai puţine case pentru plata cash în toată lumea, iar compania doreşte ca până la finalul anului 2019 să aibă chioşcuri pentru comandă în toate restaurantele din SUA.

În primăvară, McDonald’s a cumpărat o altă companie, Dynamic Yield, care se ocupă cu statistici şi manipularea datelor în timp real. Folosind această tehnologie, gigantul fast-food doreşte să poată ajusta rapid meniurile pentru drive-through, în funcţie de vreme, oră, traficul din restaurant şi produsele care se vând cel mai bine. Astfel, anumite produse, greu de realizat, ar putea fi ascunse din meniu, în timp ce altele care sunt deja gata, ar putea fi plasate la începutul meniului.

 

Promotor.ro

sus

Povestea Godzilei româneşti. Era o centrală nucleară pe roţi - VIDEO 03 November 2015

Ceauşescu era să-şi rupă gâtul când s-a dat jos din el continuare(Articol din sectiunea Masini [...] mai mult

Mediafax.ro

sus

ALERTĂ ANM: O masă de aer polar va traversa România. Sunt aşteptate temperaturi negative şi brumă 15 September 2019

Meteorologii anunţă că o masă de aer polar va traversa România începând de marţi, când se va [...] mai mult

CSID.ro

sus

Lichidul seminal: mirosuri care semnalează probleme de sănătate 04 September 2019

Lichidul seminal, conţinutul său fiind în mare parte apă, are un miros neutru. mai mult

Rock-on.ro

sus

Fiica lui Kurt Cobain, liderul NIRVANA, s-a pozat în baie 16 March 2018

Fiica lui Kurt Cobain s-a pozat în baie mai mult

PUBLICITATE