Business 12 feb 2020   ● Vizualizări: 1327

Huawei şi Xiaomi pun la cale un plan prin care Google ar putea pierde milioane de dolari

Aurelian Mihai


Eşecul negocierilor purtate cu autorităţile din Statele Unite pentru eliminarea interdicţiilor comerciale la adresa Huawei au dus la excluderea de facto a companiei din pieţele smartphone occidentale, producătorul chinez căutând cu disperare soluţii pentru convingerea cumpărătorilor că lipsa pachetului Google Mobile Services (GMS) pe dispozitivele bazate pe Android nu este, de fapt, o problemă atât de mare.

Fără pachetul de aplicaţii Google ”esenţiale” pentru majoritatea utilizatorilor de Android, precum Google Search, Chrome, YouTube, Gmail, Google Maps, Google Photos şi Play Store - sursa pricipală de aplicaţii pentru Android, Huawei cu prea are cu ce să convingă cumpărătorii din afara pieţelor asiatice. Producătorul chinez este astfel obligat de circumstanţe să investească sume colosale în dezvoltarea unor înlocuitori pentru aplicaţiile Google consacrate şi convingerea cât mai multor dezvoltatori să-şi aducă propriile aplicaţii în AppGalley.

Pentru a fi şi mai convingător, Huawei se aliază şi cu alţi producători influenţi din regiunea asiei, precum Oppo, Vivo şi Xiaomi, în idea ca un număr cât mai mare de dispozitive pre-echipate cu noul AppGalley vor convinge dezvoltatorii că au de-a face cu o alternativă credibilă la Google Play, în măsură să returneze un număr de instalări suficient de mare pentru a justifica publicarea de aplicaţii.

 „Global Developer Service Alliance se angajează să furnizeze servicii complete, inclusiv distribuţie de conţinut, suport pentru dezvoltare, operaţiuni de marketing, promovare de brand şi monetizare a traficului pentru dezvoltatorii globali”, se arată într-un extras din secţiunea „Despre” a site-ului.

Secţiunea de termeni şi condiţii a alianţei ne oferă, de asemenea, mai multe detalii despre modul în care iniţiativa va funcţiona:

„Platforma GDSA oferă acces unificat la magazinele de aplicaţii ale mai multor producători de telefoane mobile. Dezvoltatorii pot trimite aplicaţii (inclusiv aplicaţii Android gratuite pentru instalare, jocuri, muzică, filme, cărţi, reviste sau alte forme de conţinut şi servicii digitale prin intermediul platformei de înregistrare), care vor fi apoi sincronizate către magazine de aplicaţii ale producătorilor de telefoane mobile care au cooperat deja”.

Mai mult, secţiunea notează că dezvoltatorii pot alege să utilizeze SDK-ul de monetizare publicitară furnizat de alianţă, obţinând ca rezultat o îmbunătăţire sau mai multe locuri de promovare.

Oficial, iniţiativa numită Global Developer Service Alliance (GDSA) nu are scopul de a face concurenţă directă cu Google, ci doar de uşura efortul dezvoltatorilor care vor să-şi distribuie creaţiile pe mai multe magazine de aplicaţii simultan, cum sunt cele puse la dispoziţie de unii producători de dispozitive mobile.

Potrivit surselor din industrie, platforma GDSA trebuia să se lanseze în martie, dar nu este clar dacă planul acesta va mai fi respectat, complicaţiile cauzate de ameninţarea Coronavirus fiind resimţite şi de partenerii implicaţi în această alianţă.

 

CSID.ro

sus

Cum faci sex pe timp de pandemie cu coronavirus 30 mar 2020

Fiind o perioadă în care infectările cu coronavirus cresc vertiginos de la o zi la alta, este important [...] mai mult

Rock-on.ro

sus

Fiica lui Kurt Cobain, liderul NIRVANA, s-a pozat în baie 16 mar 2018

Fiica lui Kurt Cobain s-a pozat în baie mai mult